Sunday, February 01, 2009

Pop Bia

Salam....

Tadik aku gi jalan2 mbak anak biniku ke Emart. Sapa orang Miri mesti tauk tempat tok. Dalam banyak2 benda yang ku jumpa...aku tertarik dengan sebuah kedey yang jual makanan goreng2. Macam2 juak la yang ada cthnya fishball goreng, crabstick goreng n lain2. Di depan kedeynya siap tertulis 'NO PORK SERVE'. Emm..bagus...bagus...prihatin dengan umat Islam nampaknya kedey tok.

Tapi...apa yang nyuruh aku terberhenti and tertanyak ialah sejenis makanan yang di display dalam almari nya.... di signage ya tertulis HOTDOG POP BIA! Pelik sik? Aku tercarik2 apa maksud BIA ya... aku ingatkan ya bahasa cina tapi bila ku tanyak amoi jaga kedey...baruk la ku faham. Rupa2nya benda alah ya tek ialah POPIA tapi disebabkan penulis ya agak lemah skit ngan BM...lalu jadi POPIA di tulis POP BIA...

No comments: