Tuesday, October 21, 2008

Di suatu Isnin...

Pagi marek...pagi Isnin. Suatu pagi yang selalu orang anggap sebagai suatu pagi yang menyeksakan. Ne ndak...dah best relax2 dari hari Sabtu ke Ahad...tiba2 pagi Isnin terpaksa turun kerja..

Pagi marek ...pagi Isnin. Aku bangun awal...bukan sebab semangat nak gi kerja. Ntah...aku pun sik tauk apa yang menyebabkan aku rasa happy jak pagi marek nak bangun awal. Bila matahari dah nait...aku pun mulakan dengan menyidei baju yang dah ku basuh malam sebelumnya. Lepas ya sapu2 rumah sikit. Aku pun sik tauk kenak apa aku tang rasa happy jak hari marek.

Bak kata orang...mun happy...jangan berabis sebab mungkin sekejap gik kita akan bersedih... Emmm, nang benar juak lar kata2 ya. Pukul 12 aku keluar opis. Plan nak ke E-Mart meli bahan untuk jualan nasik. Lebih kurang beberapa meter jak gik nak masuk simpang E-mart...tiba2 Ferrari 'Corolla' merahku padam enjin. Terpaksa la aku berhenti di tepi. Habis laaaa... pengalaman aku yang dolok...bila terjadi benda macam tok...mesti akan melibatkan 'operasi yang menelan banyaaaaaaakk belanja' tok.

Dipendenkkan cerita... hari tok tek aku ke workshop... mekanik madah kereta aku mengalami 'pendarahan dalaman' yang kritikal. Perlu ditukar enjen nya.... Aduuhhhhh.... Emmm...ya jak yang mampu kuar dari mulutku. Apa-apa pun...Terima Kasih Ya Allah kerana menguji aku. Dengan ujian tok...aku tauk Engkau masih menyayangiku. Kuatkanlah aku dalam menghadapi dugaan Mu tok Ya Allah. Aamiiin Ya Rabbul 'Alamiin.

No comments: