Monday, September 22, 2008

Nasi Kerabu...oh nasi kerabu pt.3

Hai...lah nasib. Apa lah nasib aku tok. dari minggu lepas nak makan nasi kerabu tapi masih gik sik kesampaian. Ntah bila la hajatku tok nak tertunai owh? Hari Sabtu lepas aku ke Kch. hantar isteri balit raya + balit bersalin. Plan nak cari Nasi Kerabu makcik Arif hotel. Selalunya ada jual di Bazaar Ramadhan Satok tapi bila dicarik petang marek...sikda nya jual. Ish...sedih eh... Ingatkan dapat la beli tapau and mbak pulang ke Miri...tapi sekali lagik aku hampa. Ya la...dolok makcik ya suruh ambik no tepon, aku polah sik tauk jak. Padan muka!
Apapun, trip aku kali tok sik la sia2 semuanya. Aku ngan bini ku sempat juak berbuka puasa di Restoran Daun Kari. Macam biasa, aku sure order Beriyani Lamb Shank nya yang power ya. Sorry la sikda gambar sebab dah masuk kereta baru teringat ada kamera dalam poket. Sorry ya.
Sebelah malamnya, aku ngan wife gi la shopping sikit barang2 rumah di Boulevard Kch. Nang ketara la kita kinek tok sedang dihimpit inflasi. Aku beli barang2 sik sampei pun 15 item, tapi makaihhh...harga kan main2. Tergaruk juak la palak ku hahahaha....
Lepas shopping, kamek duak gi Sushi King. Dah lamak sik pekenak sushi bah. Pengajaran untuk semua, mun nak ke SK, pegi awal...mun dah kul 8, dah sik banyak choice gik dlm conveyor belt ya. Boring.
Eh! tok post pasal nasi kerabu kah pasal apa? hehehe...terlebih dah aku tok tek owh!? Chalo Babeh!

2 comments:

Mia Zahra said...

Bang, boh kitak tercari2 nasi kerabu arif hotel bulan posa tok. Mlm tadi kamek orang ke cya, nang tutup kedainya. X tauklah munnya nang bukak ka orang sungkey ajak.

KaK PaH NaSi KeRaBu (aRiF HoTeL) said...

Terima kasih lah zahin Aish Nizar Zahra kerana sudi memaparkan kisah suka duka untuk mendapatkan nasi kerabu yang tidak seberapa ini...waktu kami berjual 6.00petang hingga 11.30malam...no.telefon kakak 0165760988kami masih lagi berjual!!!