Friday, September 19, 2008

Nasi Kerabu...oh nasi kerabu

Sementara menunggu masuk waktu Zuhr marek, aku pun sesaja lepak2 ngan sidak anak2 murid aku depan surau. Cerita2 alu terkeluar la cerita pasal Nasi Kerabu. Uish...bulan2 posa cerita hal makanan jak jak hehehehe...
Untuk makluman kitak orang, Nasi kerabu tok is one of my fevret food juak. gambar di sebelah tok masih belum cukup compltet sebab sikda Solok Lada. Aku rasa Nasi Kerabu mun sikda Solok Lada seolah2 macam lagu tanpa lirik jak chewah!
Dipendekkan cerita, malam tadik aku terus pergi ke restoran yang dicerita oleh anak2 murid aku tek. Tetapi...alangkah sik bertuahnya sebab nasi kerabu ya hanya dijual Hari Jumaat dan Sabtu jak. Marek baruk hari Khamis. So, hari tok aku berazam, lepas maghrib kelak akan kuredah sekali lagik ke restoran ya. Mudah2an Allah makbulkan hasrat aku tok...Aamiiin.

No comments: